Sneeuwschoenen

18 februari 2016 - Levi, Finland

Woensdag was het bewolkt en sneeuwde het een beetje. We zijn weer gaan skiën en wilden naar de andere kant van het toch al niet grote gebied. Halverwege was het zicht zo slecht dat we de piste niet meer konden vinden en zijn we omgekeerd en hebben ons tot de lagere pistes beperkt. Een paar uur later hebben we het weer geprobeerd met hetzelfde resultaat, dus toen hebben we het voor die dag opgegeven. De spieren begonnen ook te protesteren, dus het was wel mooi geweest. Na een heerlijke sessie in onze privé sauna zijn we lekker uit eten gegaan, spareribs deze keer. We zaten bij aardige Finnen aan tafel, een opa die met zijn kleindochter op vakantie was.

Donderdag was het zicht niet veel beter dan woensdag en besloten we eens iets nieuws te proberen, nl. wandelen op sneeuwschoenen. Van die grote tennisracket-achtige dingen onder je schoenen. Het werkte wonderwel, hoewel je wel een beetje wijdbeens moet lopen, anders sta je op je eigen schoenen. Ideaal voor mensen met x-benen dus, maar die hebben wij niet. We liepen dit keer een andere route door het bos naast het dorp en genoten erg van de wandeling. Ik stootte met het pompoentje bovenop mijn muts tegen een tak, waardoor er een enorme berg sneeuw over mijn hoofd werd uitgestort. Fer kwam op een holletje aan, niet om me te helpen, maar om foto's te maken. Leuk hoor!

We hebben weer iets eigenaardigs ontdekt hier in Finland. Ze hebben hier chocola met knapperige stukjes drop erin. Fer moest het natuurlijk uitproberen (en ik dus ook). We zijn er nog niet uit of het nou wel of niet een succes is. Ik denk dat het "niet" wordt. Maar apart is het wel.